Ook op uw oude dag blijft het belangrijk om te bewegen. Zo blijft u fit en zorgt u voor een goede kwaliteit van leven. Door te blijven sporten heeft u minder snel hulp nodig van anderen. Bovendien is het ook nog eens heel leuk en gezellig. Kunt u wel wat inspiratie gebruiken? In deze blog vertellen wij meer over geschikte sporten voor senioren.

 

Fitness

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste senioren een voorkeur hebben voor fitness in de sportschool. Met fitness kunt u zelf kiezen welke lichaamsdelen u wilt trainen en kunt u zowel spier- en botversterkende als balansoefeningen doen. Ook is het mogelijk om een personal trainer in te schakelen die u kan helpen met de juiste oefeningen.

 

Zwemmen

Ook zwemmen is een populaire sportieve activiteit onder 65-plussers. Zwemmen is een goede sport om mobiel te blijven. Het houdt de bloeddruk laag en versterkt een groot aantal spieren en gewrichten. Een voordeel van zwemmen is dat de kans op blessures relatief klein is.

 

Tennis

Tennis is een sport die u tot op hoge leeftijd kunt beoefenen. Van de tennisleden in Nederland is twintig procent ouder dan vijftig. Het is dan ook een goede plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Tennis kan recreatief worden gedaan maar mocht u wedstrijden willen spelen dan is ook een wekelijkse competitie mogelijk.

 

Yoga

Een nieuwe sport onder ouderen is yoga. Niet alleen goed voor het lichaam maar ook voor de geest! Yoga bestaat in veel verschillende vormen en is voor iedereen. Zo kunt u kiezen voor een actieve vorm maar zijn er ook yogavormen die meer gericht zijn op het kalmeren van de geest.

 

Hardlopen

Tot slot een goedkope sport die u op elk moment van de dag kunt doen: hardlopen! Ga lekker het park in of koop een loopband voor in huis. Hardlopen is ook een sport waarbij u goed uw eigen tempo kunt bepalen. Ook kunt u voor de gezelligheid bij een hardloopclub bij u in de buurt gaan.

 

Sport u regelmatig?